خدا روح ترس بما نداده است :

( دوم تیمو تائوس 1  :  7 )

هرگز نگویید اگر بعد از ایمان به مسیح گناه کنم آیا نجاتم را از دست میدهم؟

هرگز متمرکز گناه کردن بعد از ایمان آوردن به مسیح نباشید .

هرگز به وزن و اندازه و مقدار گناه بعد از ایمان نیندیشید .

هرگز به موضوع از دست دادن نجات تان در مسیح فکر نکنید .

اینگونه افکار مخرب و مسموم  و خطرناکست.

فرض کنید شخصی دائما به همسرش بگوید: آیا اگر گاهی با دوست دختر یا دوست پسر قبلی ام رابطه داشته باشم تو ناراحت میشوی ؟ آیا ازدواج مان بهم میخورد یا هنوز باقی میماند ؟ (میتوانید حال همسرش را حدس بزنید ؟)

با چنین طرز تفکر لجام گسیخته و فاقد شرافتی مشخصا از اول هم هیچ تعهد ازدواجی در قلب این شخص صورت نگرفته که بخواهد بهم بخورد .

نجات ما در مسیح بر روی اعمال مذهبی ما بنا  نشده که با یک خطا درهم بشکند و از بین برود و ما را مجددا نجس بسازد . بلکه نجات ما بر روی فیض خدا بوسیله خون عیسی بر روی صلیب بنا شده و تا زمانیکه ما  آنرا کاملا  بپذیریم در زندگی مان پا برجاست .

حقیقت بزرگ در مورد نجات اینست که :   

موضوع " بطور ناخواسته و غیر عمدی گناه کردن " با

موضوع " در اسارت گناه باقی ماندن " کاملا متفاوت و متضاد است .

اسارت گناه یعنی دائما بفکر مقدار و اندازه و حجم و وزن و مساحت و طول و عرض و  ارتفاع گناهان بعد از ایمان باشیم . این دیگر داستان متفاوتی ست که اساس نجات مان را از ابتدا زیر سوال میبرد .

دوست عزیز:

با اطمینان از نجاتت در مسیح بدون هیچ ترس و نگرانی لذت ببر . زیرا خدا  روح ترس و تشویش و اضطراب بما نداده .  ترس و نگرانی برای از دست دادن نجات با اطمینانی که در ایمان به مسیح است همخوانی ندارد . هرگز برای دویدن به افتادن فکر نکنید زیرا نمیگذارد دویدن را تجربه کنید .